Bent u op zoek naar een boekhoudprogramma vereniging? Via onze site ontdekt u de verschillende boekhoudpakketten die zijn samengesteld voor verenigingen. U kan hierin niet alleen de financiële administratie bijwerken, maar ook uw ledenbestand. Wij helpen u graag om de verschillende boekhoudprogramma’s te vergelijken. Bij ons krijgt u een duidelijk beeld van wat er mogelijk is met een boekhoudsoftware voor verenigingen.
Boekhoudprogramma vereniging bespaart veel tijd
De penningmeester van uw vereniging is vaak veel tijd kwijt aan de boekhouding. Deze tijd kan beter besteed worden om zich in te zetten voor de stichting. Met een speciaal boekhoudprogramma vereniging bespaart de penningmeester een hoop tijd. De penningmeester kan zich hierdoor inzetten voor andere taken. Een groot deel van de administratieve taken worden namelijk geautomatiseerd. Facturen worden bijvoorbeeld herkend en automatisch ingeboekt. U kan ook de bonnetjes inscannen en digitaliseren in uw boekhoudprogramma. Dit bespaart u een hoop gedoe om alle bonnetje te bewaren en te sorteren.
Ledenadministratie digitaliseren
In een speciaal boekhoudprogramma vereniging kan u de ledenadministratie digitaliseren. Elk lid kan u digitaal aanmaken. U kan hier meteen de betaling aan koppelen. Zo kan u automatisch het lidmaatschap factureren en versturen. De facturen worden opgemaakt in de huisstijl van uw vereniging. De facturen kan u per mail of per post versturen naar uw leden. Als er nieuwe leden zich aanmelden bij de vereniging dan kan u binnen een paar klikken de leden aanmelden in het systeem. Het systeem kan zelf bijhouden of de facturen aangemaakt en verzonden zijn. Als de facturen niet betaald worden krijgen ze automatisch een herinnering. Vanuit het boekhoudprogramma heeft u ook een overzicht van de leden die hun contributie nog niet betaald hebben.
Automatisch incasso via het boekhoudsoftware
Als u een speciaal boekhoudprogramma vereniging aanmaakt dan kan u de betaling volledig automatiseren. U kan zelfs automatisch incasso’s versturen naar uw leden. De contributie wordt dan van hun rekening afgeschreven. U bent dan nog minder tijd kwijt aan het incasseren van de contributies. De contributies worden automatisch op uw rekening bijgeschreven. Als u een betaling ontvangt dan wordt deze direct verwerkt in de ledenadministratie. U kan zo direct zien welke leden hun contributie betaald hebben.
Eenvoudig overdragen aan nieuwe penningmeester
Binnen een vereniging veranderen de taken nog weleens. Soms bent u maar een penningmeester voor een jaar. Het nadeel is dat iedereen de boekhouding op z’n eigen manier regelt. Dit is vervelend want u wil graag dat de boekhouding professioneel geregeld wordt. Als u kiest voor een online boekhouding dan kan u de inloggegevens gewoon overdragen aan de nieuwe penningmeester. De indeling blijft dankzij de boekhoudsoftware ook altijd hetzelfde. U kan zo altijd op dezelfde manier de administratie regelen ongeacht wie de penningmeester is.
Boekhoudpakket vereniging – Werken in de Cloud
Een boekhoudprogramma vereniging kan volledig in de Cloud beheert worden. U krijgt via speciale inloggegevens toegang tot de boekhouding. De accountant kan eventueel met u meekijken of de boekhouding goed geregeld is. Als er een nieuwe penningmeester komt hoeft u alleen de inloggegevens over te dragen. Er hoeft dus ook niet een speciaal programma op de computer geïnstalleerd te worden. Dit maakt het eenvoudiger om de administratie over te dragen.
Boekhoudprogramma vereniging vergelijken
Bent u benieuwd welk boekhoudprogramma het beste bij uw vereniging past? Via onze site kan u een boekhoudpakket vereniging vergelijken. U ziet meteen welke modules gebruikt kunnen worden door uw vereniging. Denk bijvoorbeeld aan boekhoudpakketten waarbij de ledenadministratie is inbegrepen. U kan het online vergelijken via onze website.
Tags: Boekhoudprogramma vereniging | Boekhouding vereniging | Boekhoudsoftware vereniging | Boekhoudpakket vereniging